2013.06.17. 13:27
A zsidós képregények piaci helyzete
A mai kapitalizmusunkban kér fő eladási format ismerünk . Az egyik a market driven eladási forma , ahol felmérik az emberek igényeit , és pusztán csak erre reflektálnak . Egy másik megoldás , hogy a kész terméket tekintik értéknek a piac általános tendenciáji helyett. Ezt product driven marketinges formának nevezik . A történelem sor bebizonyosodott , hogy a haszonszerzés céljából létrehozott produktumok divatos jellegükből adódóan nem értékállóak . Viszont egy egyszerü kreatív ötlet képes megtalálni magának a saját szubkulturáját .
Kiket érinthetnek meg a zsidós viccek ? A válasz persze hogy , elsősorban a zsidókat . Komolyabb hatást még az antiszemitákból válthat ki , de mivel a zsidóság a társadalom egészével együtt élve a sztereotípiák felhasználásával az egyszerü emberre is hatást gyakorolhat .
Hazánkban két meghatározhatónak nevezhető zsidó kulturális media felület van jelen . Az egyik a Mazsihiszhez szorosan kapcsolódó Szombat Folyóirat nyomtatott és online formájú felülete , a másik a Mazsihisz rivális az EMIH zsido.com-ja . Mindkét tabor fő céljának tekinti a világi és vallásos zsidóság összekapcsolását . De mielött mélyebben próbálnánk elemezni ezeket a lehetőségeket , célszerü belátnunk , hogy ezeken a felüteken ha egyáltalán kis rést engednének az készítőknek , akkor az végül az alkotói szabadság szinte teljes feladásához és az öncenzúrához vezetne .
Zsidókkal kapcsolatos bárminek a szélsőjobbon lehetne nagy népszerűsége . A tapasztalt internetezőknek persze először a naczivadasz.com jut az eszébe .( Én most már nem tudom megynyitni de van twitterjük és facebookjuk ) Ez az oldal egyszerre volt álzsidó , álliberális és igyekezett minden társadalmi kissebséget magához kötni , hogy az aztán ordenáré módon , de mégis a zsenialitás határát súrolva viccet csináljon belöle . Az oldal jó érzésü látogatói között viszont elég hamar hányinger közeli érzést váltottak ki az olyan kifelyezések mint , harmadik generációs holokauszt-túlélő és a poénnak álcázott ferdítések . Vannak még a Jobbik pártmédiái a kuruc.info és a Barikád , aminek Pörzse Sándor a főszerkeztője . Az utobbi példákkal nem azt akartam szemléltetni , hogy érdemes nyílt antiszemitákkal dolgozni , hanem hogy a nemzeti tabor szélső része milyen hatalmas teret nyert.
A különböző alternative portálokkal a probléma az lenne , hogy az olvasó közönség nem találná elég érdekesnek és szükségszerünek pusztán izraelitákat tartalmazó képkockák megjelenitését . A Mandiner befogadta a Gaymobilt , de az a Magyar belpolitiká teljes koru kigúnyolásán alapult . Maximum az IZSDB-ét látrehozó Matula magazine fogadná be , ha még létezne.
Összegzésül látok fantáziát egy társadalmi csoportra vonatkozó elöitéletek kifigurázásában , de a legföbb probléma , hogy ezzel a szakosodással az alkotók kreativitása is korlátozódik . Mi a javaslatom ? Egyszerü . Tágítani kell a termék palettát , hogy a Mesügék csak egy része legyen a munkának . Célszerü lenne kulturális , politikai , mitologikus és mindenféle anekdotákat tartalmazó képregényeket , írásokat , videókat készíteni egy önálló felületen .
Szólj hozzá!
Címkék: képregény zsidó zsidók szatíra
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.